vrijdag 23 september 2011

SOME SWEDISH SHIZZLE.

Vandaag kwam ik erachter dat Alexander Skarsgård (zucht!) uit Stockholm komt. Sinds ik in hier ben kan ik niet meer zonder koffie. Zweedse Kronen zijn verwarrend (€1,00 = SEK 9,13). Ik ben totally in love met het boek "Eat, pray, love". Mensen lopen je hier maar al te graag voor de voeten. Het is wennen om met 5 mensen in de balletles te staan ipv met 25. Ik stond op een zaterdag om 15.00u voor een DICHTE alcohol winkel, geen wijn voor Alyssa (en 3 andere Nederlanders die achter me stonden te schelden). Het wonen op deze campus voelt als kamperen (niet echt mijn ding). In Tilly is alles 'om de hoek' en doe je er hoogstens 5 minuten over om ergens te komen, hier ben je minstens 30 minuten onderweg. Ik ben mijn huisgenootje dankbaar dat hij me het wachtwoord voor het wifi-netwerk heeft gegeven, zodat ik weer kan whats'appen. Er zijn hier echt te veel H&M-winkels. Je kan hier goed shoppen (ik ga denk ik maar een lening aanvragen). Niemand heeft hier een Blackberry, alleen maar iPhones (en van de iPad2 hebben ze nooit gehoord hmmm). Ze kennen hier de 'New Kids' uit Maaskantje - ik schaam me diep. Ik ben blij met mijn 'stoere stappers' ja lieve mensen: zonder hak. Ik kom denk ik net zo kaal als Josse terug, haar uitval van hier tot Tokyo. Zweedse mensen roken niet, studenten uit het buitenland wel. Ik, als "die-hard-Pippi-Langkous-fan" wil sowieso Vila Kakelbont bezoeken. Bussen zijn werkelijk waar kut. Er is hier een soort 'zuig-tabak' genaamd 'Snus' wat je onder je bovenlip moet plaatsen. De Zweedse mode is een beetje Bohemian Chic. Ik mag iedere dag zo'n 20 minuten naar school lopen pfff. Theorie-lessen zijn echt niks voor mij. Zweedse mensen zijn niet zo direct/recht voor hun raap als in Nederland. Ik mis de Kruidvat/Etos. Je moet hier 20 zijn wil om alcohol te kopen - lucky me. Ik heb er een handje van om klem te zitten tussen metro/bus-deuren. Slapen is mijn verborgen talent. RTL-gemist zuigt want ik kan hier geen Nederlandse series/programma's volgen. Ik begin het al koud te krijgen, maar de care-taker wil de radiator nog niet aanzetten. Mijn pappa en mamma komen over 3 weken. En m'n lieve vriendjes uit Tilly een weekje later. Heb zelf gemaakte wijn van iemand geproefd en dat wil ik ook leren maken. Sinds ik in Stockholm ben pieker ik te veel over van alles en nog wat. Toen ik hoorde dat ik op een campus ging wonen dacht ik dat het 'party-hardy' zou worden, valt vies tegen. "Johnny la gente esta muy loca" en "Watskeburt" is hier ook bekend. Ik heb in 3 weken tijd wallen gekregen die tot op mijn knieën hangen. Het voelt alsof ik hier al 6 maanden zit, ben er pas 4 weken. Ik moet nodig naar de kapper, zie er uit als een junk (maar weet echt niet wat ik met mijn haar wil: pony/geen pony?). Hier op campus Lappis de was doen is echt een verschrikking. Ik was diep teleurgesteld in het Zwanenmeer van de Swedish Royal Ballet. Opwarmertje voor de pilates-les: 2 rondjes om de school rennen 'ja daaaag'. Ik mis Indonesisch eten. Ik voel me een beetje Bridget Jones. Ook een beetje teleurgesteld in de looks van de mannen hier (op de 'kruising van Chuck & Nate van GossipGirl na dan). Voel me mezelf niet zonder mijn hakjes. Ik heb nog geen vleesvervangers of tofu kunnen vinden, dus vega-all-the-way. Er zitten veel kontenlikkers in de les - pffff! Open podium is  door de zelf studenten geregeld en het is heel normaal dat ze zonder begeleiding (zoals bij ons conciërges) 's avonds op school te zijn. Vodka is my new friend. Volgende week is er een lancering bij kledingwinkel Bik Bok met een gast-ontwerper Whitney Port - ik zeg Champy's & Ciggy's. En ik heb  (speciaal voor Josse) een plant gekocht, die na een dag al begint te sterven. Ik heb hier nog geen één scoot-mobiel gespot (daarvoor moet je dus echt in Tilburg zijn). Ik mis dus gewoon de DRIE-DWAZE-DAGEN van de Bijenkorf. Als je 's avonds om 22.00u naar de Mac of Burger King wil in het centrum heb je een probleem - en dan zit je in de hoofdstad van Zweden, lijkt net Tilburg. Ik verlang naar een tosti van de Anvers.
Zoals jullie kunnen lezen had ik geen inspiratie voor deze blog. Vandaar dit rare, bijelkaar geraapt zooitje tekst. Ik mis iedereen heel erg en hoop jullie zo toch nog een beetje op de hoogte heb kunnen houden. Lots of love, xoxo Alyssa.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...